איך מגיעים לפיזיותרפיה

יכול להיות שכבר שמעתם את המונח פיזיותרפיה פעם, אך אין ספק שאם שמעתם אותו עכשיו מרופא – אתם באמת זקוקים לו. פיזיותרפיה חולשת על תחומי בריאות רבים והיא כוללת בתוכה טיפולים מגוונים, ישנם מכוני פיזיותרפיה בכל קופות החולים, אך מי שמקבל הפניה מגלה עד מהרה שהתורים מאוד ארוכים, לפעמים חודשים רבים קדימה, והבעיה הבריאותית? היא מתרחשת ממש כאן ועכשיו. אז איך ומי מגיע לפיזיותרפיה, מהי בכלל ובאילו תחומים היא עוסקת? כל התשובות בהמשך הכתבה.

איך מגיעים לפיזיותרפיה?

אף אחד לא מגיע לפיזיותרפיה כי הוא מרגיש טוב, אך הדרך אליה רצופה בניסיונות לאבחן מהי הבעיה. זה יכול לקרות ממש בהפתעה – הגב יכאב ולא יאפשר לזוז, תתרחש חלילה תאונה או שמכה חזקה תגרום לכאב, וזה יכול לקרות גם בהדרגה, כשהכאב נבנה עם החודשים ואף עם השנים, עד שהוא הופך לבלתי נסבל.

כשהרופא המטפל מפנה לבדיקות ולאורתופד, בדרך כלל כבר תתקבל הפניה גם לפיזיותרפיה, ואז ניתן לבחור בין שתי האפשרויות הקיימות כיום – פיזיותרפיה בקופות החולים ופיזיותרפיה באופן פרטי. כשמדובר על הליך שניתן לחכות עבורו כמה חודשים, אין ספק שהמתנה עבור התורים בקופת החולים יכולה להתאים, אך במקרים דחופים רבים בוחרים במכוני הפיזיותרפיה והמטפלים הפרטיים בתחום.

את ההפניה נותן רופא המשפחה, הטיפול עצמו יכול להיות פרטני או קבוצתי והוא בהתאמה מדויקת לנתונים האישיים של המטופל או המטופלת, תוך התייחסות לבעיה הרפואית הנקודתית שהובילה לטיפול הפיזיותרפיה.

מהי פיזיותרפיה?

פיזיותרפיה היא תחום טיפול פרא רפואי, הוא עוסק באבחון, שיקום ומניעת בעיות תנועה, שלד ושרירים וכן בבעיות עצביות שונות. מטרת הטיפולים היא לשפר במידת האפשר את איכות חיי המטופלים, בין אם מדובר על מצבים כרוניים ובין אם על מצבים זמניים המחייבים שיקום, כמו כן, מטרת הטיפולים היא למנוע את הידרדרות המצב הבריאותי בשלל מחלות הכוללות מוגבלות התפתחותית, בעיות ברצפת האגן, בעיות נשימה ומחלות שונות כגון מחלות לב וסוכרת.

טיפולי פיזיותרפיה כוללים שיקום אורטופדי, שיקום נשימתי ושיקום נוירולוגי, שיקום לאנשים הסובלים מבעיות שיווי משקל וסחרחורות, שיקום רצפת האגן ושיקום וטיפולים שונים בתחום התפתחות הילד. השיקום יכול להיות גם עבור אנשים מבוגרים שמתמודדים עם בעיות ניידות ותנועה, טיפול בבעיות מפרקים ואף טיפול בפציעות ספורט שנחשב לתחום שלם בתוך תחום הפיזיותרפיה המתמקדת בשחקנים מקצועיים בענפים שונים ובפציעותיהם השונות.

אנשים שנמצאים בחיפוש אחר מכון פיזיותרפיה בתל אביב ישמחו לגלות שמבחר הטיפולים המוצעים במכונים הפרטיים כמו גם במרפאות רחב במיוחד, ולכל סוג של פציעה, בין אם היא עבור ספורט ובין אם עבור פציעות וצורך בשיקום אחר, נבנית תוכנית טיפולית מקיפה כבר במפגש הראשון ועל סמך הבדיקות המקדימות שנעשו.

טיפול פיזיותרפיה בדרך כלל נמשך לאורך עשרה עד עשרים מפגשים, בהתאם לצורך ולתוכנית הטיפולית, והוא כולל גם הדרכה לביצוע התרגילים השונים באופן עצמאי. הטיפול מחייב הירתמות של המטופל או המטופלת לתהליך כדי שיצליח ולעיתים קרובות הוא משלב טכניקות שונות של חיזוק השרירים, תרגילי יציבה שונים ואף טיפול באמצעות הידרותרפיה. בכל מקרה שהוא, מומלץ לבצע את הטיפולים רק במכונים ואצל פיזיותרפיסטים המורשים לכך.

** המידע הינו כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ אורתופדי מקצועי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *