אוהבות לשחק טניס? הנה הנעליים המושלמות עבורכן

פעילות גופנית בכלל וטניס בפרט, חשובה לבריאות הפיזית ובעלת תרומה משמעותית גם לבריאות הנפשית. טניס מהווה ספורט אתגרי ותחרותי שרבים נהנים לשחק בו. הוא מתאים לכל הגילאים והרמות ומכיוון שמוכר בכל העולם, ניתן להכיר דרכו אנשים חדשים וליצור חברויות. במהלך המשחק יש קפיצות, ריצות והפעלת מתמדת של שרירי הגוף ובייחוד שרירי הרגל ועל כן חשוב להשתמש בנעליים ייחודיות שיספקו תמיכה לכף הרגל וימנעו פציעות.

החשיבות בבחירת נעלי ספורט מתאימות

במהלך פעילות ספורטיבית, כף הרגל נמצאת במנח שונה בכל שניה וחשוב להגן עליה מפני נחיתה כבדה. בנוסף, יש להגן גם על אצבעות הרגליים והקרסוליים שרגישים לפגיעות שונות כמו מתיחה או שבר. אי לכך, חשוב לבחור בנעלי ספורט טובות ונוחות המתאימות לסוג הספורט שאתן מבצעות.

יתרה מכך, נעלי ספורט ייחודיות יכולות לשפר ביצועים ולאפשר לכן למקסם את היכולות שלכן בעת האימון. לדוגמה, בעת משחק כדורגל על דשא סינתטי רצוי להשתמש בנעלי ספורט עם פקקים בכדי שיתקעו בצורה מיטבית במשטח. לעומת זאת, שחקני כדורסל נדרשים לבחור בנעליים גבוהות עם סוליה עבה בכדי לשמור על הקרסול בעת ניתורים וקפיצות.

מעבר למאפיינים השונים שיש לכל נעלי הספורט, חשוב לבחור בנעליים אשר יתאימו לכף רגליכן. ישנם אנשים עם כפות רגליים רחבות אשר עלולים לחוש חוסר נוחות עם הנעליים המוצעות למכירה. מצד שני, אחרים יכולים להיות עם כפות רגליים צרות והנעל תהיה רופפת מדי על כף רגליהם ותגרום לחוסר יציבות. אי לכך, חשוב מאוד למדוד את זוג הנעליים אותם תבחרו לפעילות שכן כל אדם הוא אינדיבידואלי וחשוב לבחור את סוג הנעל שנוחה לכן.

האם יש הבדל בין נעלי ריצה לגברים לבין נשים ?

ראשית כל, כן. ההבדל העיקרי נעוץ במבנה הרגל. לרוב, הגברים בעלי כף רגל רחבה יותר ובהתאם נעלי הספורט המיוצרות לקהל זה יהיו רחבות ולכן עלולות להיות גדולות מדי עבור הנשים. הבדל נוסף שקיים הוא בסוליה. מרבית נעלי הספורט עבור הנשים בעלות סוליה עם חריצים יותר עמוקים בכדי להעניק גמישות ותנועה טבעית יותר של הרגל במהלך האימון. נוכל לראות גם הבדלים בעיצוב החיצוני של הנעליים, כשלרוב נעלי ספורט לגברים יהיו בעלי צבעים כהים, בעוד נעלי ספורט לנשים יהיו בצבעים בהירים וחזקים.

אילו נעלי ריצה לנשים מתאימות לטניס ?

כפי שאמרנו, חשוב לבחור בנעלי ספורט בעיקר שמדובר בנעלי ריצה לנשים שיהיו מותאמות לכף הרגל של האישה, שכן היא לרוב צרה ועדינה ודורשת תמיכה יתרה גם מסביב לרגל וגם בסוליה. מכיוון שבמהלך משחק הטניס יש ריצות רבות, רצוי לבחור בנעלי ריצה מתאימות המספקות תמיכה והגנה.

אחת מהחברות המוכרות ביותר המציעות מגוון דגמים המותאמים לריצה היא On Running. חברה זו ידועה בנעליים קלות משקל עם טכנולוגיית הענן הכוללת חורים בסוליה, ומאפשרת להשקיע מעט אנרגיה והורדת עומס מהשריר בעת הדריכה. החורים משמשים מעין קפיץ הנשען על פלטה פולימרית הנקראת ספיד בורד אשר מעניקה קשיחות ואלסטיות בו זמנית יחד עם דחיפת הרגל קדימה במהלך הריצה.

חברה נוספת הידועה ביתרונותיה לנעלי ריצה היא Asics. נעלי הספורט שלהן קלות משקל וגמישות, מספקות אחיזה טובה לקרסול וכף הרגל ומעניקות יציבות ותמיכה ייעודית לקשת הטבעית. הנעליים בעלות תעלות זרימת אוויר ייחודיות המפחיתות תשישות וחום ולמעשה מאפשרות לרגל לנשום גם במזג אוויר חם. התכנון המדויק של נעל הספורט מספק ביצועים מעולים במגוון ענפי ספורט וביניהם טניס ולכן מדויק עבור אימון זה.

חברות נוספות בעלות שם עולמי הןReebook , Adidas, Nike וNew Balance, הידועות בנעלי הספורט המצוינות שלהן בייחוד לריצה. לכל חברה נעלי ספורט עם מאפיינים ומחירים שונים, המאפשרים לרכוש נעליים באיכות מעולה המגנות על כף הרגל ובמחיר לכל כיס. הדגמים השונים מגיעים במגוון צבעים ויכולים לשמש גם לאימוני ריצה וגם ליום יום.

כפי שניתן לראות, ישנה חשיבות גדולה בבחירת נעלי ריצה לאימון. מכיוון שכף הרגל רגישה בעת פעילות ספורטיבית, רצוי לבחור בנעל ריצה שתגן עליה, תספק תמיכה ויציבות, תמנע פציעות ותשפר ביצועים. החברות השונות מציעות נעלי ריצה איכותיות לנשים במגוון מאפיינים, צבעים ומחירים המאפשרים לכן לבחור את נעל הריצה הטובה ביותר עבורכן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *